Koordynator blokowy - zakres funkcji i sugestie.

Funkcja koordynatora blokowego jest przyznawana osobie lub osobom (w przypadku małżonków) bezterminowo. Odwołanie z tej funkcji zależy od zaistniałych czynników i wymaga decyzji Rady Koordynatorów. Osoba pełniąca tę funkcję może zrzec się jej, pod warunkiem wcześniejszego zgłoszenia decyzji.

Zakres funkcji koordynatora blokowego:

  • Zapewnia stały kontakt telefoniczny ze wszystkimi nowymi osobami, które zgłosiły chęć uczestnictwa w adoracji wieczystej (zarówno poprzez formularz papierowy, jak i elektroniczny), w celu potwierdzenia wiarygodności zgłoszenia, dnia i godziny adoracji oraz podpisu RODO (w przypadku braku podpisu umawia się na jego uzupełnienie indywidualnie lub grupowo podczas spotkania generalnego).
  • Regularnie aktualizuje nowe zgłoszenia w systemie Adore i informuje odpowiedniego koordynatora godzinowego.
  • Przygotowuje teczki dla nowych uczestników i przekazuje je koordynatorom godzinowym.
  • Szuka rozwiązań na ewentualne „puste godziny” adoracji i zgłasza je koordynatorowi głównemu w grupie 29 koordynatorów lub bezpośrednio proboszczowi, aby umieścić ogłoszenie w parafii.
  • Utrzymuje stały kontakt z koordynatorami godzinowymi i organizuje cykliczne spotkania w dowolnej formie.
  • Pełni funkcję łącznika między koordynatorem głównym a koordynatorami godzinowymi.
  • W razie potrzeby może tymczasowo lub bezterminowo pełnić funkcję koordynatora głównego lub koordynatora godzinowego.
  • Jest członkiem Rady Koordynatorów i bierze udział w wyborze koordynatora głównego oraz koordynatorów blokowych.
  • W skrajnych przypadkach pomaga w poszukiwaniu zastępstwa na czas adoracji.

Sugestie dla koordynatora blokowego:

  • Utrzymywanie stałej relacji między koordynatorem głównym a koordynatorami godzinowymi.
  • Regularny kontakt z koordynatorem głównym.
  • Organizowanie cyklicznych spotkań dla 6 koordynatorów godzinowych w dowolnej formie oraz ustalanie spotkań integracyjnych dla adorujących.
  • Przypominanie o rocznicy kaplicy wieczystej adoracji.
  • Informowanie na bieżąco o stanie pustych godzin.
  • Aktywny udział w kwestiach organizacyjnych i komunikacyjnych, włączając kontakt telefoniczny oraz aktywność w grupach na komunikatorach.
\